Tilaus- ja toimitusehdot voimassa 21.10.2013 alkaen

VIVANO.fi Verkkokaupan asiakaspalvelu:

Puhelin:  044-7168073

Sähköposti: asiakaspalvelu@vivano

VIVANO.fi verkkokaupan kaupankäynnin säännöt ja ehdot. Sopimusehtoihin ja niiden noudattamiseen sovelletaan Suomen lakia. Pyrimme hoitamaan mahdolliset palautus ja ongelma tilanteet niin ettei näitä tarvitsisi lukea.  

1. YLEISET EHDOT

1.1 Vivano.fi verkkokaupasta myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu Vivano.fi sivustolta tai tapauskohtaisesti esimerkiksi puhelimitse ja sähköpostilla. Tuotteiden maksaminen tapahtuu Checkout Finland maksupalvelun kautta jossa käyvät kaikkien pankkien verkkopankkitunnukset, yleisimmät luottokortit. Sekä maksuvaihtoehtoina myös Svea lasku ja osamaksu.

1.2. VIVANO pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin Internet-kaupassa ja kaupankäynnissä.

2. TILAAMINEN / SOPIMUKSEN TEKEMINEN

2.1. Tilaaminen tapahtuu VIVANO.fi verkkokaupasta, puhelimella tai sähköpostilla. 

2.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kuljetuksesta.

2.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

2.4. VIVANO.fi on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. VIVANO on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

3. MAKSUEHDOT

3.1. VIVANO.fi verkkokaupassa tuotteet maksetaan Svea laskulla, Svea osamaksulla tai Checkout Finland maksupalvelun kautta, jossa käyvät maksuvälineinä Visa, Visa Elecktron, Mastercard ja pankkien verkkopankki tunnukset.

3.2. Luottokortilla maksaminen tapahtuu sivustolla tuotteiden tilaamisen yhteydessä. Veloitustapahtuma luottokortilta tapahtuu Checkout Finlandin suojatulla ja varmennetulla sivulla. Maksaminen on turvallista.

3.3. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, saattavat tuotteet saapua erikseen toimitettuina. Kuljetus VIVANO.fi verkkokaupassa on ilmainen. Tuotteiden toimitusajat ovat sidotut VIVANO.fi verkkokaupassa tuotteille ilmoitettuihin toimitusaikoihin. 

4. HINNAT

4.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu VIVANO.fi Internet-sivustoilla.

4.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

4.3. VIVANO.fi verkkokaupassa toimitukset ovat ilmaiset. Joissakin pienemmissä tuotteissa ilmainen toimitus on lähimpään postiin noudettavaksi toimitettuna. Tästä mainitaan sellaisen tuotteen yhteydessä.

4.4. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

5. TOIMITUS / KULJETUS

5.1. VIVANO on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. VIVANO ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin VIVANO ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

5.2. VIVANO on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.

5.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti Kiitolinja. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle maantasalla olevalle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle.

5.4. Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.  

5.5. Kuluttajakaupan mukaisesti VIVANO on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä VIVANOON palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

5.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. VIVANO ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

5.7. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 5.1. -5.6. mukaisesti.

5.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi VIVANON asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse kuvan kera. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.

5.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta VIVANON asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.

6. HENKILÖTIEDOT

6.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan VIVANO.fi asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain VIVANON asiakaspalvelukäytössä.

6.2. VIVANO ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää VIVANOA poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

7. PALAUTUSOIKEUS

7.1. Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet.

7.2. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.

7.3. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

7.4. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys VIVANON asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostitse osoitteeseen. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.                   

8. TUOTTEEN PALAUTTAMINEN

8.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä VIVANON asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

8.2. Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.

8.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 8.5.

8.4. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

8.5. Kuljetuskulut palautetaan asiakkaalle kokonaisuudessaan, jos tuote on asiakkaan palautettavissa normaalina postipakettina postin asiakaspalautuksena. Suurikokoisen ja kuljetusliikkeen noutoa tarvitsevan tuotteen palautusrahdista neuvotellaan asiakkaan ja myyjän välillä tapauskohtaisesti. Tällaisissa tapauksissa palautuskustannukset ovat noin 30-80€ riippuen palautettava lähetyksen koosta.

Kuluttajaviraston Verkkokauppiaan ohjeessa seuraavasti: "Kaupan peruuttaminen tarkoittaa sitä, että tilanne palautetaan sellaiseksi kuin se oli ennen kaupantekoa. Asiakas palauttaa saamansa tuotteen myyjälle, ja myyjä palauttaa asiakkaalle koko kauppahinnan toimituskuluineen ja palautuskustannukset. Kaupasta ja senperuuttamisesta ei siis yleensä saa koitua asiakkaalle mitään kuluja. Palautuskuluja ei kuitenkaan tarvitse korvata, jos tuotetta ei voi kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena esimerkiksi sen suuren koon vuoksi."

8.6. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan VIVANO:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

9. TAKUU

9.1 Asiakkaan tulee säilyttää VIVANO.fi lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

9.2 VIVANO.fi antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

9.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

10. REKLAMAATIOT

10.1. VIVANO vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 5.7. ja 5.9. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.

10.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin VIVANO vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta VIVANON asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. VIVANO neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

10.3. VIVANO ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

11. MUUT EHDOT JA VASTUUT

11.1. VIVANO ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. VIVANO ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

11.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.